Skip to main content

Cookie- & Privatlivspolitik

Persondatapolitik – FVA VVS-ENTREPRISE A/S

Håndtering af persondata for kunder og medarbejdere Persondatapolitik

 

FVA VVS Entreprise A/S respekterer lovgivning og ønske om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, og vi lever op til vores pligt til beskyttelse af og forsvarlig

behandling af persondata. Vi sikrer persondata ved hjælp af it-tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der tilsikrer, at behandling af persondata sker i henhold til lovgivning mv.

 

Behandling af persondata

I forbindelse med salg af tjenesteydelser og varer oprettes der en kundekonto hos FV VVS-entreprise A/S, hvorfra vi behandler og opbevarer navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Oplysningerne anvendes i forbindelse med salg og levering af materialer og tjenesteydelser.

I forbindelse med udførslen af vores arbejde forekommer det også, at vi leverer varer direkte fra vores grosister. Vi benytter egne biler og fremmede vognmænd samt leveringsservice.

I de tilfælde, hvor der anvendes eksterne leverandører, modtager disse oplysninger om f.eks. nødvendig navn og leveringsadresse.

Vi bruger kun persondata til markedsføring, hvis vi har modtaget samtykke, med mindre lovgivningen tillader os at kontakte dig uden først at have indhentet samtykke.

 

Videoovervågning

Med henblik på at forebygge tyveri og sikre opklaring i forbindelse med tyveri på vores adresse Engholmvej 6, 3100 Hornbæk benytter vi videoovervågning. Behandling, herunder sletning, foretages i henhold til Lov om TV-overvågning.

 

Ansatte

Vi indsamler og registrerer persondata på alle medarbejdere i forbindelse med ansættelse til brug for lønudbetaling, pension, uddannelse mv. Data opbevares og slettes i henhold til lovgivning og ansættelsesretslig praksis og kun så længe, det er nødvendigt. Persondata vedrørende medarbejdere registreres i de centrale HR- og lønsystemer. Der foretages ingen registrering af følsomme personoplysninger uden udtrykkeligt samtykke.

 

Jobsøgere

Med henblik på ansættelse af nye medarbejdere herunder samling og administration af ansøgninger for udvælgelse og samtale med henblik på ansættelse indsamles og behandles persondata. Når ansættelsesproceduren er afsluttet, slettes alle oplysninger og tilhørende korrespondance.

 

Generelt

Persondata vedrørende f.eks. kunder og medarbejdere behandles i henhold til Databeskyttelsesforordningen samt supplerende lovgivning f.eks. Bogføringsloven, Inkassoloven, DB12 almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer.

 

Indsigt og sletning mv / retten til at blive glemt

Du har ret til indsigt i og sletning af de persondata, vi har indsamlet om dig samt ret til indsigelse mod vores behandling og til at få korrigeret dine oplysninger, hvis de ikke skulle være korrekte, dog med lovhjelm i visse undtagelser.

Henvendelse vedrørende vores behandling af persondata bedes rettet til den databeskyttelsesansvarlige karina@fva-vvs.dk. Du skal oplyse dit navn, adresse og CPR-nummer samt angive hvilke oplysninger, du ønsker indsigt i. For at sikre den rigtige identitet skal du medsende et pas-kopi som dokumentation for din identitet.

Henvendelser vil normalt blive besvaret hurtigst muligt, men i særlige tilfælde senest tre måned efter, at vi har modtaget din anmodning. Du er altid velkommen til at følge op på din forespørgsel.

 

Vi forbeholder os ret til at ændre vores persondatapolitik f.eks. for altid af afspejle den gældende lovgivning.

 

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK